Z przyjemnością informujemy że w dniach 26 i 27 września 2019 w naszej szkole pani Monika Pyrek poprowadziła alternatywne lekcje WF-u dla klas piątych i szóstych. Alternatywne Lekcje WF to projekt, który w 2017 roku został zainicjowany przez byłą lekkoatletkę, specjalizującą się w skoku o tyczce – Monikę Pyrek, a od ubiegłego roku stał się on częścią międzynarodowego programu Kinder+Sport Joy of Moving. Celem projektu jest zachęcenie dzieci i młodzieży do bycia aktywnymi przy jednoczesnym wykorzystaniu ich zainteresowania nowymi technologiami. W czasie Kinder+Sport Alternatywnych Lekcji WF uczniowie szkół podstawowych (klasy 5-8) oraz ich nauczyciele mogą w asyście instruktora oraz gwiazd sportu sprawdzić swoją koordynację ruchową, refleks oraz celność na symulatorach wybranych dyscyplin sportowych. W trakcie zajęć chodzi o to, by zainspirować dzieci do dołączenia do kultury ruchu, wykorzystując ich zainteresowanie technologią. Dzięki takiemu połączeniu będą one postrzegać sport jako dobrą zabawę, która uczy, rozwija, ciekawi ... i co ważne, której nie zastąpi żadna gra komputerowa – dodaje Monika Pyrek.
W godzinach od 10:00 do 14:00 w Hali Sportowej SP nr 1 uczestnicy zajęć mogli spróbować m.in.:
1. koszykówki z wykorzystaniem interaktywnego systemu wspomagającego trening rzutowy,
2. piłki nożnej z system mierzącym siłę strzału i wspomagającym celność poprzez wskazywanie właściwego toru lotu piłki,
3. rzut piłką ręczną na bramkę z elektronicznym pomiarem siły rzutu,
4. roweru stacjonarnego zintegrowany z systemem wirtualnej rzeczywistości,
4. biegu na 20 metrów z elektronicznym pomiarem czasu,
5. refleksomierza,
6. narciarstwa dzięki specjalistycznemu symulatorowi,
7 przeciągania liny z wykorzystaniem elektronicznego symulatora.
Czas trwania jednej lekcji to 105 minut, poprzedzonych 15 minutowym spotkaniem z Moniką Pyrek! Projekt Kinder+Sport Alternatywne Lekcje WF realizowany pod patronatem oraz przy wykorzystaniu dofinansowania Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Dzieci opuszczające halę były bardzo zadowolone i szczęśliwe. Oceniały zajęcia w następujący sposób: „super, było fajnie, podobno epicko – co uczeń przetłumaczył – niesamowicie”. Dzieci zwróciły uwagę na fakt, że było wiele klikadełek i „Kotów” wdrapujących się na ściankę wspinaczkową. I najważniejsze – wszyscy zapytani o wrażenia proszą, by zajęcia były powtórzone…!
Opracowała: DG
© Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II
Aleksandrów Łódzki